27 Ιουλίου 2024
Reviews

NinémiA – Weapons of Math Destruction (Independent)

Υπάρχουν φυσικά φαινόμενα τα οποία μπορούμε να αντιληφθούμε γύρω μας και άλλα που διαφεύγουν της αντίληψής μας. Υπάρχουν όμως και φαινόμενα, τα οποία ναι μεν έχουν φυσική υπόσταση, θεωρούνται όμως εξωπραγματικά και ανιχνεύονται μόνο από δορυφόρους. Ένα τέτοιο εξωπραγματικό φαινόμενο είναι και οι NinémiA, οι οποίοι μόλις κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ με τίτλο “Weapons of Math Destruction” και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεφύγουν από τα ραντάρ μας.

Για να κατανοήσουμε τους NinémiA θα πρέπει χρησιμοποιήσουμε μια άλλη αίσθηση για να αντιληφθούμε τη μουσική, τη διαπλανητική!!! Φανταστείτε ένα αστρόπλοιο με οδηγό τον Κύπριο Χρίστο Αγαθοκλέους (ιδρυτής, βασικός συνθέτης, στιχουργός, μπασίστας) και συνοδοιπόρους του σε αυτό το ταξίδι τον Artur Hearhadze (NDNP) στην κιθάρα, τον Mikolaj Krzaczek (Thamnos Project) στα φωνητικά και στα drums τον Dirk Verbeuren (Megadeth, Soiwork, Devin Townshed, Bent Sea). Θα περίμενε κανείς πως λόγω ονόματος, το αστρόπλοιό τους θα κινούνταν σε καταστάσεις ήρεμες, κατά τις οποίες δεν πνέει καθόλου άνεμος, σε εκείνον δηλαδή τον διαπλανητικό χώρο που ίσως και να θεωρείται πως είναι σε γενική προσέγγιση κενός. Εκεί που έχει μόνο άπνοια, μπουνάτσα και απανεμιά. Τα πράγματα όμως δεν είναι καθόλου έτσι.

Η ηχητική παλέτα των NinémiA τίθεται σε μια ταλάντωση που ξεφεύγει της κλασικής μουσικής θεωρίας και των συμβατικών μορφών οργάνωσης. Στο progressive τους υπάρχουν εκείνες οι ποσότητες φορτισμένων metal σωματιδίων, που εμπλέκονται με groove νεωτερισμούς και μελωδικά ηλεκτρομαγνητικά κύματα.

Ο δίσκος ανοίγει με το “Psychotropic Plague”, εκεί δηλαδή όπου που το πλήρωμα μπλέκει σε μια Ψυχοτροπική Πανούκλα στην αρχή κιόλας του ταξιδιού τους. Η groove διάθεση στο “Same Old Story” (S.O.S) δίνει ώθηση στο συγκρότημα να διώξει τη Σκόνη από τα Αστέρια (Dust to Stars).

Εδώ που αντιλαμβάνεσαι πως οι NinémiA δεν αστειεύονται καθόλου, είναι γιατί δεν υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα για να εξηγήσουν τους ήχους και τους ρυθμούς που παράγονται στο “The Acquired Savant” (ft. Derek Sherinian). Στο “Weapons of Math Destruction” (Instrumental) καταλαβαίνεις πως χρησιμοποιήθηκαν progressive μουσικοί τύποι οι οποίοι έρχονται με τη μορφή του ηλιακού ανέμου και αλληλεπιδρούν με άλλα ηλεκτρομαγνητικά πεδία που βρίσκονται στο δικό τους metal σύμπαν.

Οι NinémiA δεν είναι avant gard καλλιτέχνες, είναι μεταλάδες οι οποίοι μέσα από κατάλληλες διαστημικές μετατροπές ξεφαντώνουν στο “The Grand Grimoire” (εξαιρετικά τόσο τα γυναικεία μελωδικά όσο και τα σκληρά φωνητικά).

Ενδιαφέρουσα η ηχητική αλληλουχία ρυθμών και μέτρων στο “Oppenheimer”, ενώ η κίνηση του αστρόπλοιου, εν μέσω των προοδευτικών ϱευµάτων στο αγαπημένο Selma, θα αποτελέσει στο μέλλον ειδικό ερευνητικό πεδίο.

Το αστρόπλοιο φαίνεται να εξέρχεται της γεωμαγνητικής metal-ικής καταιγίδας στο “Astrofield”, εκεί όπου οι τόνοι πέφτουν. Στο “Fool”, που κλείνει το δίσκο, οι NinémiA σε προσγειώνουν απότομα, και εκεί που νόμιζες ότι μέχρι τώρα ίπτασαι στα ουράνια, σε επαναφέρουν υπενθυμίζοντάς σου πως είσαι απλά φτιαγμένος από πηλό «Fool cant you see you are made of clay».

Στο “Weapons of Math Destruction” ανιχνεύονται 1Ο νέα Προοδευτικά Κοσμικά Ραδιοσήματα. Οι NinémiA ξεκίνησαν το ταξίδι τους από τη Γη, δεν γνωρίζω που θα καταλήξουν. Θέλω να αποκλείσω την περίπτωση πως πρόκειται για κάποιο σήμα εξωγήινων πολιτισμών.