27 Ιουλίου 2024
Reviews

ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΠΡΩΤΟΙ: Psichi – Passion (Single)

Έχουμε ήδη κάνει μια μικρή αναφορά από την στήλη των νέων στους Psichi ένα καινούριο και αρκετά ελπιδοφόρο project το οποίο παντρεύει το metal με την συμφωνική μουσική.

Ρίχνοντάς μια ματιά στο line up της μπάντας μόνο τυχαία ονόματα δεν συναντά κανείς. Η Ελένη Κωνσταντάκη (φωνητικά) έχει ένα πλούσιο βιογραφικό στο χώρο του soprano τραγουδιού ενώ από τον metal χώρο έχει να επιδείξει σημαντικές συνεργασίες (βλέπε Septic Flesh). Οι Άγγελος Μπατσαλιάς -πλήκτρα- (Extremity Obsession / Symphony Eternal) και Διονύσης Καφκής -κιθάρες, μπάσο, τύμπανα- (Eudaimonia / πρώην Extremity Obsession) αποκλείεται να σας είναι άγνωστοι αν έχετε μια βασική επαφή με το Ελληνικό extreme metal γίγνεσθαι.

Στις 21.05.2024 κάνει πρεμιέρα το πρώτο digital single του σχήματος. Το κομμάτι έχει τον τίτλο “Passion” και θα περιέρχεται στο επερχόμενο ντεμπούτο album των Pshici. Στο κομμάτι συμμετέχουν οι Harun Altun (συνήθης ύποπτος της Τουρκικής metal σκηνής, αξίζει να τσεκάρετε τις μπάντες που συμμετέχει και αναφορικά σημειώνω τους doomsters Sermon και Forgotten και τους thrashers Trenchwar). Ο Altun εδώ κάνει guest φωνητικά ενώ η Κωνσταντίνα Πετρίδου ντύνει το τραγούδι με το υπέροχο βιολί της.

Το ύφος του κομματιού μας πηγαίνει κατευθείαν στην περισσότερο αναγνωρίσιμη περίοδο των Therion (“Theli” / “Vovin”). Ξεκινά με μια πομπώδη και σχεδόν ελεγειακή εισαγωγή οπού η ορχήστρα έχει τον πρώτο λόγο αναπτύσσοντας το introduction θέμα, το οποίο μπορώ να πω ότι τόσο ως προς το μελωδικό του development αλλά ως προς την ενορχήστρωση του βγάζει προς τα έξω ένα έντονο cinematic touch.

Στο πρώτο κουπλέ που ακολουθεί, δύο είναι τα στοιχεία που κυριαρχούν: Η μελωδία στα πλήκτρα και η φωνή της Κωσταντάκη. Η συνύπαρξή τους δημιουργεί την μελωδική βάση του βασικού verse θέματος η οποία γίνεται τελικά το κέντρο βάρος ολόκληρης της σύνθεσης. Τα αντρικά φωνητικά χρωματίζουν όμορφα το σύνολο και συμβάλουν σε αυτήν την έρπουσα, υπνωτική μελωδικότητα που εν τέλη χαρακτηρίζει του συγκεκριμένο part του τραγουδιού, δημιουργώντας μια εύστοχη αντίθεση με την πομπώδη εισαγωγή.

Το instrumental bridge που ακολουθεί, λειτουργεί σαν προπομπός του ρεφρέν ανεβάζοντας ρυθμό, τόσο όσο χρειάζεται για να αφήσει τελικά τελικά το chorus να κυριαρχήσει.

Το ρεφρέν είναι χωρίς δεύτερη κουβέντα το απόλυτο trademark της σύνθεσης, η μελωδική του ανάπτυξη έρχεται σε απόλυτη αρμονία με το θέμα του κουπλέ, θα μπορούσα μάλιστα να αναφέρω ότι αποτελεί μια έξυπνη εξέλιξη του, κάτι που μπορεί να μην γίνει άμεσα αντιληπτό στο πρώτο verse – chorus κύκλο όπου παρεμβάλλεται το instrumental bridge, αλλά στον δεύτερο κύκλο όπου τα δύο verse – chorus θέματα συνυπάρχουν σε ακολουθία, εκεί φαίνεται και η σύνδεση και η τεράστια δυναμική τους.  Εκεί θα καταλάβετε και εσείς πως η μελωδίες φωνής και οργάνων γεννιούνται ουσιαστικά από το θέμα του κουπλέ για το οποίο έγραψα παραπάνω πως λειτουργεί σαν κέντρο βάρους ολόκληρης της σύνθεσης.

Στην κορύφωση του δεύτερου ρεφρέν η soprano φωνητική ερμηνεία οδηγεί το κομμάτι στα ουράνια. Εκεί μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο πραγματικά μεγάλη φωνή είναι η Ελένη Κωσταντάκη. Αναφορικά με την ερμηνευτική προσέγγιση των φωνητικών θα πρέπει να σημειωθεί πως η ποικιλομορφία της είναι το μεγάλο ατού του τραγουδιού: Έχω ξαναγράψει και στο παρελθόν πως κατά τη γνώμη μου ο αδύναμος κρίκος σε πολλά συμφωνικά metal άλμπουμ ή μεμονωμένα κομμάτια είναι η εμμονή με την soprano προσέγγιση σε ολόκληρη την εκάστοτε σύνθεση. Εδώ ευτυχώς δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Οι μελωδίες του βιολιού, τα πλήκτρα και οι στιβαρές βάσεις που χτίζουν οι κιθάρες, υπηρετούν με την σειρά τους αυτήν την υπέροχη σύνθεση, τύμπανα και μπάσο είναι στη σωστή κατεύθυνση, συμπληρώνοντας το παζλ.

Αυτό που πρέπει να σημειώσω και να κρατήσετε από το συγκεκριμένο κείμενο είναι πως το βασικότερο και σημαντικότερο στοιχείο στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι η μουσικότητα του. Υπέροχες, αινιγματικές μελωδίες, δίνουν υπόσταση σε ένα μικρό κόσμημα. Πραγματικά ελπίζω να είναι όλο το άλμπουμ στα παραπάνω μοτίβα μιας και τότε θα έχουμε να κάνουμε με μια μικρή αποκάλυψη.

Κλείνοντας να αναφέρω πως το artwork του single έχει επιμεληθεί η Χρύσα Πετρίδου, ενώ ο Χάρης Μπουρέκας (Hellenic Metal World) είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό του logo της μπάντας καθώς και για ολόκληρο το layout του επερχόμενου άλμπουμ. Τα animations του video είναι μία δημιουργία των  Dora & D.D. Artworks.