9 Δεκεμβρίου 2024
Reviews

Royal Altar – Warrior’s Dance (Legions Records)

Έπειτα από την κυκλοφορία τεσσάρων single από το 2023, ήρθε επιτέλους η ώρα για τους Θεσσαλονικείς Royal Altar, να μας παρουσιάσουν την πρώτη τους ολοκληρωμένη δουλεία με τίτλο Warrior’s Dance.

Το Warrior’s Dance στην -σχεδόν μίας ώρας- διάρκειά του, μας παρουσιάζει στα 10 κομμάτια που περιέχει, ισάριθμες διάφορες εκδοχές ατόφιου heavy/epic metal .

Αφετηρία στο άλμπουμ γίνεται με το Beware, το οποίο στο ξεκίνημα του υφολογικά θυμίζει λίγο stoner (!) με την παραμόρφωση, αλλά αυτό δεν διαρκεί και πάρα πολύ αφού οι μελωδικές γραμμές στις κιθάρες μπαίνουν στο παιχνίδι και το ταξίδι ξεκινάει και συνεχίζεται στο ίδιο ύφος με το Hold Your Head High το οποίο μπορείτε να απολαύσετε σε μία animation εκδοχή του στο youtube (όπως και το Hot Gates για το οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω). To Hold Your Head High αποτελεί το δεύτερο single που έδωσαν σε κυκλοφορία οι Royal Altar και χαρακτηρίζεται από έντονη κιθαριστική παρουσία και γυναικεία φωνητικά με εναλλαγές τα οποία -όχι μονάχα στο συγκεκριμένο κομμάτι αλλά γενικότερα κατά τη διάρκεια όλου του δίσκου- προσδίδουν με την παρουσία τους ένα διαφορετικό χαρακτήρα και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο γενικότερο ύφος των τραγουδιών.

Επόμενο κομμάτι είναι το Hot Gates, το οποίο ήταν το κομμάτι με το οποίο γνωρίσαμε πριν λίγο καιρό τους Royal Altar, μιας και ήταν το πρώτο single που δόθηκε στο metal κοινό και το οποίο αναφέρεται στη μάχη που έδωσαν οι 300 του Λεωνίδα απέναντι στους Πέρσες στις Θερμοπύλες, αλλά είναι επίσης αφιερωμένο και στους μαχητές της ελευθερίας και στο αδάμαστο πνεύμα που κατοικεί σε κάθε άτομο που τολμά να αψηφήσει το χάος που μας περιβάλλει (σύμφωνα με τα γραφόμενα της μπάντας). Με μια λέξη “έπος”! Όπως ακριβώς έπος έγραψαν και οι 300 στη μάχη των Θερμοπυλών. Το συγκεκριμένο τραγούδι θα ήθελα να το δω να αποδίδεται και επί σκηνής για να δω τις αντιδράσεις του κοινού στον αμείωτο ρυθμό του.

Συνεχίζουμε με το I am the One το τελευταίο single που έδωσαν οι Royal Altar σε κυκλοφορία λίγο πριν την επίσημη κυκλοφορία του Warrior’s Dance. Το τραγούδι αναφέρεται στην ιστορία του σπουδαιότερου βασιλιά και πολεμιστή όποιος έδωσε τη ζωή του για την σωτηρία μας. Προδόθηκε αλλά δεν πρόδωσε κανέναν.

Το Royal Altar είναι το επόμενο τραγούδι του δίσκου, το οποίο κινείται σε λίγο πιο αργούς ρυθμούς, χωρίς όμως να χάνει τον επικό του χαρακτήρα και να αποτελεί μαζί με αρκετά από τα τραγούδια του δίσκου ένα ακόμα ενδιαφέρον συναυλιακό κομμάτι.

Ακολουθεί το ομότιτλο Warrior’s Dance, στο οποίο πέφτουν εντελώς οι ρυθμοί σε σχέση με αυτό που ακούσαμε μέχρι τώρα. Το κομμάτι ουσιαστικά αποτελεί το πρώτο από τα δυο τύπου μπαλάντες τραγούδια του δίσκου, με το χορωδιακό του ρεφρέν και τη συνοδεία πλήκτρων να το χαρακτηρίζουν.

Το Metal όπως αναφέρει και ο τίτλος του είναι ένας φόρος τιμής στην αγαπημένη μας μουσική και ήταν και το τρίτο σε σειρά μεταξύ των τεσσάρων single που έδωσαν σε κυκλοφορία οι Royal Altar στο πλαίσιο της προώθησης του ντεμπούτου άλμπουμ τους και το οποίο αποτελεί και το επίσημο βιντεοκλίπ της μπάντας από τη Θεσσαλονίκη.

Just Free για τη συνέχεια με ένα ακόμα τραγούδι του δίσκου που κινείται στο ίδιο ύφος με το προηγούμενο τραγούδι -το Μetal– για να φτάσουμε στο προτελευταίο τραγούδι του άλμπουμ και το εξαιρετικά ενδιαφέρον An Eagle Will Rise Up, μια μπαλάντα με τα όλα της. Όμορφες μελωδίες πλήκτρων στην αρχή, γυναικεία και ανδρικά φωνητικά στη συνέχεια και ένα εκπληκτικό σόλο στη μέση του τραγουδιού.

Το Warrior’s Dance ρίχνει αυλαία με το Heavenly Path ένα instrumental κομμάτι σε ρυθμούς κλασσικής μουσικής στο οποίο κάπου προς το τέλος του παρεμβάλλονται χορωδιακά γυναικεία φωνητικά.

Για το τέλος άφησα μια ενδιαφέρουσα πληροφορία, αφού πίσω από το μπάσο και τα φωνητικά των Royal Altar, βρίσκεται ο Σωτήρης Πουλίδης, ο οποίος υπήρξε τραγουδιστής των Ageless Wisdom -οι οποίοι κυκλοφόρησαν το 1990 ένα demo δύο κομματιών, με σαφείς επιρροές από Manilla Road (Crystal Logic περιόδου)-. Ακούγοντας side by side το υλικό των Ageless Wisdom και αυτό των Royal Altar, δύσκολα μπορεί να πειστεί κάποιος ότι πίσω από το μικρόφωνο βρίσκεται το ίδιο άτομο.

Εν κατακλείδι το ντεμπούτο των Θεσσαλονικιών αποτελεί μία πάρα πολύ ενδιαφέρουσα κυκλοφορία που περιέχει riffs βγαλμένα από την epic/heavy σχολή της Αμερικής (Manilla Road, Omen, Cirith Ungol κλπ.) σε πιο γρήγορες ταχύτητες όμως και συνδυασμένα με “γεμίσματα” από γυναικεία φωνητικά στα σημεία που χρειάζεται.

Όπως ανέφερα ήδη θα ήθελα να δω επάνω στη σκηνή πως μπορεί να αποδοθεί όλο αυτό που περιέγραψα παραπάνω.