Δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να συνέλθουμε από το δέος που μας προκάλεσε το “Free Spirit Soar”, το άλμπουμ δισκογραφική επιστροφή των μεγάλων Warlord. Πρέπει όμως να μπορέσουμε να συγκεντρωθούμε κομμάτι μιας και έχουμε να διαχειριστούμε μια ακόμα Warlord κυκλοφορία. Ναι σωστά διαβάσατε, μια ακόμα Warlord κυκλοφορία.
Το “From the Ashes to the Archives – The Hot Pursuit Continues” είναι ουσιαστικά μια συλλογή την οποία ετοίμασε η μπάντα στα πλαίσια της καλοκαιρινής περιοδείας της η οποία αν δεν ζεις σε κάποιον άλλον πλανήτη, ήδη ξέρεις ότι περνά και από την χώρα μας για ένα και μόνο exclusive show στο επερχόμενο Golden R. Festival 2024.
Είναι σημαντικό ζήτημα για τους Warlord να προετοιμάσουν τον κόσμο τους, παρουσιάζοντας ηχογραφημένο με το τρέχον line up, ένα μέρος των τραγουδιών που θα παιχτούν αυτό το καλοκαίρι στα διάφορα stages. Ταυτόχρονα χρησιμοποιούν για ένα μεγάλο μέρος το υλικού που υπάρχει εδώ, κιθάρες, μπάσο και πλήκτρα που έχουν ηχογραφηθεί από τον πνευματικό τους δημιουργό, τον William J Tsamis.
Επικεντρώνονται στην “Rise out of the Ashes” εποχή, παρουσιάζοντας ένα σύνολο επαναηχογραφήσεων σε συνθέσεις του συγκεκριμένου άλμπουμ. Δεν μένουν όμως εκεί. Φροντίζουν να εμπλουτίσουν την κυκλοφορία με επιπλέον υλικό που αφορά και τον Warlord οπαδό που θα τους πάρει στο κατόπι το καλοκαίρι και θέλει να έχει μια ιδέα του τωρινού band installment, αλλά και τον συλλέκτη / φανατικό / μελετητή της Warlord ιστορίας που θέλει να έχει πάντα έξτρα και ποιοτικό υλικό διαθέσιμο. Καλώς η κακώς ολόκληρη η ιστορία τούτης της μπάντας αποτελείται από κύκλους ηχογραφήσεων, επαναηχογραφήσεων και επανεκτελέσεων. Από το “Deliver Us” στο “Cannons” και από εκεί σε όλο το έργο του Tsamis.
Το άλμπουμ ξεκινά με μια re-recorded εκτέλεση του κλασσικού πλέον “Invaders”. Κομμάτι που θα έμπαινε στο τρίτο Lordian Guard άλμπουμ που δεν κυκλοφόρησε ποτέ όπως γνωρίζουμε. Μια demo εκδοχή του κομματιού βρήκε το δρόμο της σε ένα sampler CD της Hellion Records και από τότε θα γίνει μια από τις αγαπημένες Lordian συνθέσεις των οπαδών. Θα βρει το δρόμο του ως Warlord σύνθεση στο “Rising…” και εδώ θα ηχογραφηθεί εκ νέου με τον Eric Juris στην κιθάρα και το μπάσο, τον Mark Zonder στα τύμπανα, τον Giles Lavery στη φωνή και τον Jimmy Waldo στα πλήκτρα. Αυτό που μου αρέσει στη νέα αυτή εκτέλεση είναι αυτό το 80ς touch που κυριαρχεί από την αρχή μέχρι το τέλος του τραγουδιού. Θέλεις η ερμηνεία του Lavery, θέλεις το performance των υπολοίπων, θέλεις η συνολική παραγωγή; Όλα τα παραπάνω κάνουν τούτη την εκτέλεση του “Invaders” να μοιάζει λες και ηχογραφήθηκε το 1985 λίγο μετά το “Cannons”. Αυτό ισχύει και για τα άλλα δύο κομμάτια (“Deliver Us from Evil” και “Sons of a Dream”) που ηχογραφήθηκαν με το παραπάνω line up (με μοναδική προσθήκη στο “Deliver Us from Evil” το εξαιρετικό μπάσο του Philip Bynoe).
Γενικά αυτή η 80ς προσέγγιση στην οποία αναφέρθηκα είναι ένα trademark στοιχείο που θα συναντήσουμε σε όλες τις επαναηχογραφήσεις που υπάρχουν εδώ. Το ηχητικό αποτέλεσμα θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την παραγωγή του “Soar” αν και εδώ τα πράγματα ακούγονται κάπως πιο raw:
Ήταν λοιπόν μεγάλη και ευχάριστη η έκπληξη μου να ακούσω αυτές τις ολίγον τι ηχητικά μεταμορφωμένες εκτελέσεις των “Battle of the Living Dead”, “Winds of Thor” (που εδώ υπάρχει σε δύο διαφορετικές μίξεις), “Achilles Revenge” και “War in Heaven” με τις κιθάρες, το μπάσο και τα πλήκτρα του Tsamis από την εποχή του “Rising…”, το βομβαρδιστικό του Zonder και την larger than life ερμηνεία του Lavery.
Η ηχητική κατεύθυνση αυτών των re-recordings φέρνει τα κομματια περισσότερο κοντά στην 80ς ηχητική βάση των Warlord, κάτι που σίγουρα δεν γίνεται τυχαία αν αναλογιστούμε πως τα περισσότερα κομμάτια της re-recorded λίστας μας, γράφτηκαν πρώτη φορά πίσω στα 80ς.
Με τις παραπάνω 8 επαναηχογραφήσεις κλείνει η πρώτη ενότητα του δίσκου. Από εκεί και πέρα ακολουθούν 6 κομμάτια τα οποία αφορούν την πρώτη περίοδο της μπάντας και συμπεριλαμβάνονται ως επιπλέον υλικό στην CD έκδοση του άλμπουμ. Διευκρινίζω πως η έκδοση του βινυλίου περιέχει μονάχα τις 8 επαναηχογραφήσεις για τις οποίες μιλήσαμε παραπάνω και προχωρώ λέγοντας πως το “Children of the King” είναι μια εξαιρετική σύνθεση του Tsamis σε μπαρόκ φόρμα που κοσμεί την κυκλοφορία με την παρουσία της. Η πραγματική αποκάλυψη όμως έρχεται με τα κομμάτια που ακολουθούν:
Στα πλαίσια των ηχογραφήσεων του “Deliver Us” η μπάντα έχει μπει ήδη στο studio και κάνει ένα pre-production session λίγο πριν ξεκινήσουν τα actual recordings του κάθε κομματιού. Το συγκεκριμμένο session έχει ευτυχώς διασωθεί και παρουσιάζεται εδώ. Μιλάμε για εκπληκτικές εκτελέσεις κομματιών (“Winter Tears”, “Penny for a Poor Man”, “Black Mass”, “Soliloquy”), μιλάμε για έναν αξεπέραστο Jack Rucker (Damien King I), και για ένα δίδυμο που πετάει φωτιές: φυσικά και εννοώ τους Tsamis και Zonder. Εδώ μπορούμε να ακούσουμε και μια εξαιρετική εκτέλεση του “Soliloquy” με τον Damien King I στη φωνή (για την ιστορία σημειώνω πως υπάρχει ακόμα μια στο πρώτο demo της μπάντας). Κατά την ταπεινή μου γνώμη οι συγκεκριμένες ηχογραφήσεις είναι οι σημαντικότερες που έχουν διασωθεί από το σύνολο του Warlord αρχείου και το παραπάνω το σημειώνω αναφορικά με την ποιότητα των ίδιων των εκτελέσεων και την ποιότητα του actual ήχου. Πραγματικά αξίζουν μια θέση στην επίσημη δισκοθήκη όλων μας.
Το άλμπουμ κλείνει με το κλασικό “Hands and Feet (Thunderchild’s Farewell)” το γνωστό drum solo recording του Zonder που εμφανίστηκε πρώτη φορά στην “Thy Kingdom Come” συλλογή της Metal Blade.
Είναι θετικό το γεγονός πως υλικό από το Warlord αρχείο και μάλιστα υλικό τέτοιας ποιότητας εμφανίζεται και πάλι στα πλαίσια μιας κυκλοφορίας. Όσοι παρακολουθούν την μπάντα γνωρίζουν πως το archived υλικό της βγήκε όλο στο φως με τον κύκλο επανακυκλοφοριών που έκανε η High Roller πίσω στο 2016, μα ήδη έχουν περάσει 8 χρόνια από τότε. Γνώμη μου είναι πως τα Warlord archives πρέπει να γίνoνται διαθέσιμα στον κόσμο κατά καιρούς μιας και μιλάμε για ένα πραγματικό σύνολο από αριστουργήματα.
Όπως έγινε αντιληπτό λοιπόν εδώ έχουμε μια πληρέστατη κυκλοφορία που έρχεται να συμπληρώσει το comeback album των θρύλων και να μας προετοιμάσει για τις συναυλίες που έρχονται. Σας προτρέπω να ασχοληθείτε μαζί της εντρυφώντας στο έργο του μεγαλύτερου σύνθετη που πέρασε ποτέ από το metal πάνθεον. Ναι στον William J Tsamis αναφέρομαι.